Saturday 12 November 2011

niat yang kecundang akhirnya

ok.  Aku  kembali  lagi.  Mungkin  niat  ku  maw  keluar  dari  dunia  bloging  hanyalah  hayalan  semata  mata.  Wah,  ayat  aku  seolah-olah  bloger  femes  plak  kan? Dan  terima  kasih kepada  suzy  yang telah  mengenal  kan  aku kepada  dunia bloger . thanks a lot.

skrg,,  aku  dah  pun  fall in  love  dgn  lagu  SALAM RINDU  by  WALI BAND  . sbb  dalam diri ku  terlalu  banya  rindu.  Rindu  kepada  kawan,, rindu kepada  kekasih  dan  rindu  kepada  kenangan  dulu-dulu . banyak !!
perasaan  ku  pun  berkecamuk .  banyak  yang  di  fikir.  Niat  nda  maw  fikir  tapi,  hati memaksa.  Dan akhirnya  aku pun  sakit  sendiri..  sakit  yang  sukar  untuk  di  cari  penawar  nya..

 tiba-tiba aku  rindu  zaman  tingkatan  lima  ku.  Aku  buka  album  lama . sebenarnya  bukan  album sebenar  pun, folder  dalam  lappy  ja .  aku tengok  gelak  tawa. Dan  aku senyum  sendiri. Rindunya  saat-saat  begitu.. di situ  aku belum  kenal  erti  duka  rasanya.  Sebab  mereka  hiasi  hidup  mereka  dengan  senyuman  dan  kegembiraan . aku pun  menumpang  kebahagiaan   itu.
Kini, aku rindu saat itu.  Seoalh-olah  baru  kaemarin  kami berpisah.  Dan hari  ini  aku terhegeh-hegeh  cari  dorang.  aku  rindu  kelas  itu.  Aku rindu  gelagat  mereka.  Aku rindu mahu bebaris depan  bengkel.  Ok! Done,cukup  pasal  itu. aku  nda  maw nangis. 

Hari nie genap dua hari  aku  cuti  sekolah.  Dan  aku  rasa  BORING!! Akhirnya   aku  berfikir  bagaimana  aku mahu  menjalani  kehidupan  ku  yang penuh  dgn keboringan  ini  selama  sebulan  ke  hadapan.  Owh goD ! tragis  L

Cerita  tentang  orang  itu.  Dia  sdh  no  feling  rasanya.  Aku  kira  ada  perubahan.  Ternyata  makin  menjadi-jadi.  Bosan  mungkin  kan? Bukan  salah  nya, aku  mungkin  punca.  Aku pun  tunjuk  protes .  Tapi, dia  tahu, makin dia  layan  aku akan  semakin  menjadi-jadi. Dan  sebab  itu  dia  nda  layan  langsung.  Keaadaan  sekarang  ini  pun  aku  pernah  lalui,  jd,  persoalan  nya kenapa  aku  tidak  boleh  hadapinya  sekali  lagi? Aku  akan  cuba.  Tapi,  dia  tidak  pernah  cuba.  Dan  dia  tidak  akan  pernah  usaha  untuk  itu .  mungkin  dia  tidak  tengok  pengorbanan  ku  selama  ini  dari  sudut  ku.  Dia hanya berfikir  mengikut  panadanagn nya  ja.  Dan  kemudianya   aku yang  kecewa.  Tapi, masih mengukir  senyuman  kan? Bodoh!  Kau fikir  aku  mahu  tunjukkan kelemahan  ku ? no way ! grr . aku  ego. Tapi, kau  lagi  ego.  Tiada perasaan  cakap  ada.  Tidak  cintaa  tapi  kata  iya.  Itu namanya  bagi  harapan palsu sayang!  Jdi, can you stop it?  All  your words is nonsense!! Damn!
Huh, tired   of  trying.  Sick  of  crying. Yeah!  I’m  smiling.  But  inside,  i’m  dying.  SO?? Let us  not  love  with  words  or  tongue   but  with  action  and  in  truth?  Boleh?

Rasanya  setakat  ini  aku  lepas  kan  segala galanya.  Aku  malas  sebenarnya  mau  berfikir,  tapi  aku harus.  Masalah  oh  masalah,  jangan  mngorat  aku boleh?  Ku nda beminat  dgn  kau  pun.. kau  jelek! busuk!  nda  payah   dekat  aku .  Ok  bebeh? bahagia  oh  bahagia, meh  kapel  ngn  aku.  Aku  comel  tau. HAHA! Kbai.

Ini  SALAH SATU  yang  dirindui.


P/S   MENGEJAR MIMIPI; mau tidur!

OWNER OF MY LIFE
NURARTIKA YUNUS


No comments:

Post a Comment