Saturday 12 May 2012

MY FUTURE UPDATE ( diakui kedongengannya)


sangat HIPERBOLA

Mesej tidak berhenti masuk dalam inbox. Paling merimaskan bila semua mesej bunyi sama “betul kah ni? Jangan main-main” . paling melucukan bila aku kata “sumpah! Aku tidak tipu” , semua kutuk “siapa bakal ipar yang malang tu?” ceh! Aku setakat nda pandai masak pun mau kecoh. Mie maggi pun boleh kasi hidup apa?
paling terharu bila sampaikan berita dengan cik Meera, ayat pertama dia keluar “hilang sudah kawan lawan kentut paling bau lepas ni” . sedih sial ! cik Lara direct Tanya “tema mau warna apa?” . amboi amboi. Saya baru di risik la! Duit hantaran pun belum terima lagi. Hihih.
kawan-kawan sibuk ucap tahniah. Rasa glamour pulak :) sekarang aku sangat rasa faedah facebook. Aku just post “ i’m getting married” . kawan SRC ucap tahniah, kawan NIAGA tumpang gembira. jantung aku pun mainkan peranan. Dup dap dup dap sejak mr.bakal imam bawa rombongan.



tarikh sudah di tetapkan. Lebih kurang satu bulan lagi aku habiskan masa remaja ikut langkah kawan seperjuangan dulu.  Puan suzi, Puan asmah, dan puan saria I’M GETTTING HAVE MY OWN FAMILY SOON. Wiiiiii.  Lepas tuw, ikut langkah macam puan shema dan puan syahirah, buat pasukan bola knknkn? :D
kawan-kawan NIAGA awal-awal aku sudah booking, jadi pembawa hantaran. Diorang pun no prob! Thanks guys. Aku dengan mr.bakal imam Cuma duduk goyang kaki tiada buat apa-apa selain pilih baju nikah dan sanding. Urusan lain keluarga sibuk atur. Terima kasih family! Nanti me and mr.bakal imam buat ank byk2 bagi satu org satu. Tanda balas budi erk? Hihihi. Kidding :P
cik Amalina dari hari pertama dpt tahu that i’m getting married, hari-hari call berbekalkan ayt sama “kalau nikah WAJID pakai tudung!!!” ok tuanku. Menurut perintah. Lain pulak cerita dgn puan syahirah. Dia sudah jadi bosan bila hari-ari aku mesej Tanya klu sudah kawin paling bagus masak apa untuk breakfast suami. Last-last dia Cuma ajar masak mee mcm mck kantin dulu.


hari di tunggu tiba. Majlis nikah start pukul 10 pagi. Aku bangun pukul 3 subu solat istikarah biar semua berjalan lancar hari ni. Selesai mak andam wearkan make up dan baju sudah lengkap d tubuh, direct buka lappy mau wechat dengan puan khairunnisa. Dia nda dpt hadir sebab terpaksa ikut husband dia g korea sana :) tyme wechat, dia sedih tengok me with my kebaya. Dia cakap “ be a nice person after this” oh my! I’ll be missing my zaman bujang.
dalam masjid, me with my putih-pink kebaya and mr.bakal imam with his white baju Selangor. Once again, i’m fall in love with him! Puan suzi yang duduk di sebelah sempat bisik di telinga “bakal imam akan jadi imam suda lepas ni. Congratulation!” aku senyum bahgia.
i saw my mr.bakal imam. Saya tahu dia gemuruh dengan muka dya yang pucat.  teringat mesej dia semalam “aku akan jaga kau sampai kau tiada gigi” . aku senyum lagi. Pengantin! Mesti senyum 24 hours. So, jgn hairan laaahh!

p/s STPM says : SEBELUM SEMUA NI TERJADI LANGKAH MAYAT AKU DULU. Wkkwkw.

No comments:

Post a Comment